Про композиторку

Кому з українських композиторів випало навчатися в Арнольда Шенберга?

Це Стефанія Туркевич — українська композиторка, одна з перших українців, що захистила дисертацію і отримала титул доктора філософії. На відміну від своїх сучасників-галичан, Стефанія Туркевич зацікавилася новітніми віяннями європейської музики 1920-1930 рр. ЇЇ прізвище надовго зникло з концертних афіш Львова. І тепер ми відкриваємо творчість Стефанії Туркевич заново.

Чому заново? Адже до завершення ІІ світової війни та повернення радянського режиму в 1945 р. її твори регулярно звучали у програмах концертів нової музики. Доля закинула її до Англії, а повернення її творчості до Львова здійснив співак Павло Гунька. Презентація усіх відсканованих партитур творів композиторки, що відбулася 2 березня 2017 року в ЛНМА ім. М. В. Лисенка — це перепустка музикантам у світ її музики, у світ безперервного пошуку та прагнення до поступу.

Досить рано виробивши індивідуальний стиль, Стефанія Туркевич все ж ніколи не припиняла збагачувати його тим новим, що приносив час: імпресіонізм, експресіонізм, неокласицизм… Проте композиторка не запозичує «готові» композиторські техніки чи стилістичні моделі, а переосмислюючи системи Шенберга і Гіндеміта витворює неповторну авторську мову. Вокальні твори Стефанії Туркевич поступово займають свою нішу в репертуарі виконавців; натомість її симфонічна творчість (а саме вона для неї мала найважливіше значення), камерно-інструментальні твори, балет «Мавка», опера «Серце Оксани» та інші твори все ще чекають на своє «друге народження», яке повинне настати якнайшвидше.

Хронологія

Хронологія життя