Про композитора

Понад століття подарувала доля Миколі Колессі, композитору й диригенту, педагогу. Різносторонньо обдарований, професіонал у всьому, чим займався, він у всіх сферах своєї діяльності мав вагомі здобутки. Микола Колесса – іще один самобутній митець із славного роду українських інтелігентів, але перший композитор, творчість якого має підстави здобути світове визнання. Батько, визначний фольклорист Філарет Колесса, відкрив йому колорит народної творчості, а студії в Празі – секрети модерної композиторської «кухні».

На перехресті цих полярних (на перший погляд) векторів викристалізувався яскравий індивідуальний почерк Миколи Колесси, в окремих своїх рисах трохи ремінісцентний бартоківському. Кожен твір Колесси – унікальний: по-українськи імпресіоністична оркестрова сюїта «В горах», неокласичний фортепіанний цикл «Пассакалія, скерцо і фуґа», неординарний оркестрово-хоровий цикл «Лемківське весілля», драматичні та милозвучні солоспіви й хори, неповторні хорові обробки народних пісень – всі ці твори мають досить щасливу «сценічну» долю. Талант «оновлювати» найбільш консервативні вокальні жанри «з середини» — ось те, що видно неозброєним оком і врізається в пам’ять. Ці риси стали основою авторського стилю, що сформувався на початку творчого шляху і яким залишився вірним Колесса в пізній період, попри вперте намагання тоталітарної радянської системи їх викоренити.

Микола Колесса, до того ж, став фундатором львівської диригентської школи й написав підручник для диригентів («Диригентський порадник», 1938 р. в співавторстві з Зіновієм Лиськом), а також майже десятиліття був ректором консерваторії.

Хронологія

Хронологія життя